KUNSTjulemarked i Møllen4. november - 3. december 2023

Fra lørdag den 4. november i Vejle Vindmølle, finder du VejleKunstforenings KUNSTjulemarked.
Her kan du købe julegaver af høj æstetisk og håndværksmæssig kvalitet.
10 kunsthåndværkere viser/sælge deres unikke produkter inden for keramik, glaskunst, smykker, pileflet, malerier, tekstiler og trædrejning inden for boligdesign.
Julemarkedet er perfekt til en udflugtsdag med familien eller som et hyggeligt pitstop under de travle juleindkøb.

Weinreich-design er et smykkebrand, som består af to kreative kvinder(mor og datter) med baggrund inden for billedkunst og modedesign. Her finder du farverige og bæredygtige
unika smykker i et helt unikt design.

Pia Brix-Thomsen har de sidste 30 år markeret sig stærkt på kunstscenen med sine energifyldte og farvemættede abstrakte værker.  Især bemærker man i hendes værker passionen og talentet for at arbejde med lys og dybde.

Lotte Lemore evner lerets fleksibilitet til at formgive og udtrykke lerets muligheder i at afprøve teknikker, forme og farver.

Kirsten Hindhede er autodidakt keramiker og uddannet billedkunstlærer.
I de seneste år har keramikken (stentøjsler) været den foretrukne udtryksform. Form og farvevalg har altid været afdæmpede.

Som trædrejer inspireres Jørn Anderson af naturens materialer og fascineres af samarbejdet med træet, hvor det er det enkelte stykke træs struktur og styrke, der er afgørende for hvad han beslutter sig for at skabe.

Ida Cordius er glaspuster og designer. Hun beskæftiger sig med glasset både fra en kunstnerisk vinkel og med det funktionelle design for øje.

Helene Vonsild er uddannet Tekstildesigner og væver fra Designskolen i Kolding Institut, for Unika.
Som væver er hun i stand til at kombinere tråde, både til det ønsket brug og funktion, og samtidig skabe et æstetisk udtryk.

Elisabeth Kiefers skulpturer er ofte spontant opståede væsner midt mellem virkelighed og fantasi – udyr og fabeldyr.
Hun arbejder med flere forskellige ler sorter, som behandles så de kommer til at minde om sten- eller bjergarter.

Døtte Lunds keramiske værker spænder fra meget store udtryksfulde skulpturer og skulptur-krukker, til små porcelænsskåle i skønne glade farver.
Hun har udstillet på utallige kunsthåndværker markeder gennem årene, og er tilknyttet Århus Kunstakademis uddannelse.

Anne Folehave fletter oftest meget traditionelle kurve, med fokus på teknik og det gedigne håndværk.
I sit værksted hvor hun bor og hvor der er interesse for det, har hun igennem mange år undervist et utal af mennesker, som har den samme passion for pilen som hun selv har.

På julemarkedet kan man tage det købte kunst med hjem med det samme og ikke, som ved de sædvanlige kunstudstillinger først hente når udstillingen er slut.

Der er åbning af julemarkedet lørdag den 4. november kl. 11. i Vejle Kunstforenings udstillingssted Vejle Mølle Søndermarksvej 1, 7100 Vejle, og herefter onsdag til søndag kl. 12 – 16 til og med den 3. december

Der er gratis entré alle dage.