KUNSTjulemarked i Møllen16.november.- 15. december 2019

KUNSTjulemarked i Møllen

Det er snart Jul – og kunsten er at finde den helt rigtige julegave til vores nærmeste.
Vejle Kunstforening slår traditionen tro alle døre op og inviterer indenfor til KUNSTjulemarked lørdag den 16. november kl. 11

Vejle kunstforenings Julemarked er ikke helt som alle de andre – her vil du kunne finde unikke advents -, jule, værtinde,” eller behold selv gaver” med kun det bedste af billedkunst og kunsthåndværker af nøje udvalgte kunstnere.

Agnete Kirkeby finder inspiration i naturen til sin keramik.
DESIGNEREN bag PIECE of DENMARK er arkitekt Dorte Kjettrup fra Aarhus, som skaber et tidløst, funktionelt og samtidig skulpturelt produkt, der kan holde i generationer.
Marianne Sommer brænder glasperler på sit værksted og laver ud fra glasperlerne smukke unika smykker.
Mette Skov Mærsk er meget optaget af dyrene og naturen omkring os. Dette kommer til udtryk i hendes billeder, hvor hun forsøger at fange dyrene og give dem deres eget liv.
I Monika Gaston arbejde med glaskunst, eksperimenterer hun med glassets muligheder og sin egen udtryksform.
Preben Andersen arbejder med akryl, akvarel, croquistegning, collografi og fedtsten.
Kåre Deichmann udstiller små sekskantede frasætningsborde i brændt egetræ med indlagte keramiske kakler.
Berit Handskemager er uddannet fra Glas og Keramikskolen i 2004. Hun arbejder på sit værksted i Juelsminde hvor hun primært støber brugsting i porcelænsler.

Tag familie og venner under armen og kom forbi til et julehyggeligt KUNSTjulemarked og find den oplagte julegave til den der har alt, eller den som vil blive overrasket over en enestående gave under juletræet.

På julemarkedet kan man tage det købte kunst med hjem med det samme og ikke, som ved de sædvanlige kunstudstillinger først hente når udstillingen er slut.

Der er åbning af julemarkedet lørdag den 16. november kl. 11. i Vejle Kunstforenings udstillingssted Vejle Mølle Søndermarksvej 1, 7100 Vejle, og herefter onsdag til søndag kl. 12 – 16 til og med den 15. december

Der er gratis entré alle dage.