Årskalender 2024

Få overblik over udstillingskalenderen 2024.

Åbning af ny udstilling kl 11.00 - 16.00 – gratis adgang.

Vi tage forbehold for evt. ændringer.

7. februar – 11. februar 2024
Fremvisning af
kunst til bortlodning.

7. februar – 11. februar 2024

Udstilling af værker der vil blive udloddet på generalforsamlingen 2024

14. marts

Generalforsamling i Vejle Kunstforening

24.. februar – 24.marts 2024

Marie-Louise Exner
Felix Exner Lenzing

Marie-Louise Exner arbejder med landskab og natur. Hun udtrykker sig både i grafik, tegning og skulptur. Hendes udtryk er delvist abstrakt og forholder sig bag en sart æstetik også til verdenen; fremad og bagud skuende.

Hun har inviteret sin søn Felix Exner Lenzing til at deltage i udstillingen i Vejle Kunstforening. De vil sammen skabe værker til denne udstilling med titlen:

Vi synger gennem solen, lyset er usynligt

6. april – 5. maj 2024

Jane Balsgaard

Billedkunstneren Jane Balsgaard arbejder med naturens materialer.

I sit værksted ved Roskilde fjord dyrker hun pil og samler planter og tang til at fremstille plantepapir. Jane Balsgaard har et langt arbejdsliv som kunstner bag sig. Den første privatundervisning modtog hun som 10-årig.

Siden har hun modtaget undervisning på Meisterschule i Flensborg og på Det Kongelige Danske Kunstakademi i København. Suppleret med arbejde hos bronzestøbere, vævere, glasmagere og bådebyggere

Til udstillingen i Vejle viser hun skibsmodeller, bygget af pilekviste og håndstøbt plantepapir, skibsmodeller af glas, pinde og papir og assemblager i små montre og akvareller i glas og ramme.

18. maj – 16. juni 2024

Jonna Pedersen

Jonna Pedersen undersøger kulturens spor og eksistens, ofte med brug af humor. Overordnet set

interesserer hun sig for det, som vi mennesker oftest holder op med at lægge mærke.

Hendes værker kan ved første øjekast virke indbydende og festlige, men går man i dybden, er der mange

budskaber og betydningslag, som kan frembringe en eftertænksomhed.

På udstillingen viser hun maleri, collage, tegning, linoleumssnit m.m.

29. juni – 2.8 juli 2024

Grafisk Værksted Vejle

Under den fælles titel ”forandring” udstiller kunstnerne fra Grafisk Værksted Vejle også denne sommer i Møllen. I disse år opleves forandringen som en accelererende, påtrængende udviklingseksplosion, som omfatter nærmest alle aspekter af menneskers tilværelse.

I år mindes endvidere kunstneren Susanne Baldus Pedersen, der døde i efteråret 2022. Susanne var blandt initiativtagerne til oprettelsen af Grafisk Værksted Vejle og i flere år formand for Grafikerne. Susanne mindes med et udvalg af hendes fine grafiske arbejder.

10. august- 8. september 2024

Dina Schifter Pedersen og Bente Sindahl Jensen

Dina Schifter Pedersen, uddannet billedkunstner med speciale i keramik fra Århus kunstakademi, udtrykker sig i keramiske værker, der søger en fortolkning af eksistentielle temaer. Hun søger den skrøbelige overflade og intuitive tilgang til materialet, samt en dybde i emnerne, der bliver behandlet.

Bente Sindahl Jensen er uddannet fra Designskolen i Kolding. Med det bevægelige kul og den levende streg fanger hun det naturalistiske udtryk i sine tegninger. Hendes fokus er fortællingen og en ærlig gengivelse af virkeligheden.

I denne udstilling bliver organiske materialer en fællesnævner, som iklædes ler og kul. Kunstnerne ønsker at fortolke stemninger og stedets åndedrag i værker, der kan opleves på møllen til August 2024.

21. september – 20. oktober 2024

Pia Brix-Thomsen

60-års fødselsdags udstilling.

Udstillingen i Vejle kunstforening vil udover de nyeste malerier også indeholde værker udført i tegning og akvarel.

Pia Brix-Thomsen har de sidste 30 år markeret sig stærkt på kunstscenen med sine energifyldte og farvemættede abstrakte værker.  Især bemærker man i hendes værker passionen og talentet for at arbejde med lys og dybde.

Hendes værker er på engang rolige og afbalancerede og dog sanser man samtidig et kraftfuldt temperament.Hun har siden hun færdiggjorde sin uddannelse på Det Fynske Kunstakademi i 1993 udstillet i utallige sammenhænge i Danmark og i udlandet. De sidste 20 år primært i galleri i Chicago og i Oslo.Pia har udover sit skabende arbejde også undervist og vejledt i kreative processer de sidste 30 år.

2. november – 8. december 2024

KUNSTjulemarked 2024

Julemarked et stemningsfyldt marked med lokale og udenbys kunstnere.

Tag familie og venner under armen og kom forbi til et julehyggeligt KUNSTjulemarked og find den oplagte julegave til den der har alt, eller til den som vil blive himmelsk overrasket over en unik gave under juletræet.