[vc_row row_height_percent=”0″ override_padding=”yes” h_padding=”2″ top_padding=”3″ bottom_padding=”3″ overlay_alpha=”50″ gutter_size=”4″ shift_y=”0″][vc_column width=”3/4″][vc_custom_heading heading_semantic=”h1″ text_size=”h1″ text_space=””]Ken Denning[/vc_custom_heading][vc_custom_heading text_size=”fontsize-992081″ text_height=”fontheight-357766″ text_space=”” text_weight=”500″]Ken Denning, årets kunstner i Vejle Kunstforening.[/vc_custom_heading][vc_gallery el_id=”gallery-202829″ type=”carousel” random=”yes” medias=”57192,57193,57194″ carousel_lg=”1″ carousel_md=”1″ carousel_sm=”1″ gutter_size=”3″ media_items=”media|lightbox|original” carousel_interval=”3000″ carousel_navspeed=”400″ carousel_loop=”yes” carousel_nav=”yes” carousel_nav_mobile=”yes” carousel_nav_skin=”dark” carousel_dots=”yes” carousel_dots_mobile=”yes” carousel_dots_inside=”yes” stage_padding=”0″ single_overlay_opacity=”1″ single_text_anim=”no” single_overlay_anim=”no” single_image_anim=”no” single_padding=”2″ single_title_space=”” single_border=”yes”][vc_column_text]Vejle Kunstforening byder velkommen i Kunstbrænderiet til en ny og spændende udstilling, med årets kunstner Ken Denning lørdag d. 20. februar med fernisering kl. 11.

Som billedkunstner arbejder Ken Denning med tegning, grafik og maleri.

Hans afsæt er som oftest landskabet. Det kan være sig på Færøerne, Stenderuphalvøen hvor han bor. Ken Denning seneste afsæt er malerier inspireret af landskabet på Island.

Således er de malerier der udstilles i Kunstbrænderiet for hovedpartens vedkommende med inspiration fra Island.

Landskabet skal genkendes i en sober mærkbar form hvor de forskellige elementer er angivet. Landskabet forsøges transformeret om til flader, linjer og farver.

Landskabet forsøges gjort til et udsagn. Et maleri.

I bedste fald vil dette maleri genkalde sig det landskab der var afsæt. Og i bedste fald vil dette fremstå som et personligt udsagn om alles landskab.

Ken Denning har udstillet i både Danmark, det øvrige Norden, Tyskland og Frankrig og er repræsenteret på bl.a. Kobberstikssamlingen, Vejle Kunstmuseum og Kunstmuseet Trapholt, Kolding.

Udstillingen åbner med fernisering lørdag d 20. februar kl. 11 i Kunstbrænderiet Præstegyde 3, Vejle og kan ses frem til den 20. marts

Kunstbrænderiet holder åbent onsdag til fredag fra kl. 12- 16 og lørdag til søndag kl. 11-15

Fri entré.
www.kunstbraenderiet.dk