Årskalender 2021

Få overblik over udstillingskalenderen 2021.

Åbning af ny udstilling kl 11.00 - 16.00 – gratis adgang.

Vi tage forbehold for evt. ændringer.

24. april – 30. maj 2021

Ulla lampe

Viser ældre og nye værker i forskellige teknikker, for at sætte fokus på den sammenhæng, der er imellem værkerne og den nødvendige forandringsproces, hun som kunstner oplever. De ældre landskaber er abstrakte og ekspressive, mens plexiglasbillederne er inspireret af tidens dilemmaer.

5. juni – 4. juli 2021

Henning Nielsen

Kunstforeningens æresmedlem fyldte 90. Dette markeres med en ophængning af kunstnerens værker, der ofte har udgangspunkt i Jennum, hvor Henning Nielsen i en årrække boede i den tidligere Skole. Naboens køer og høns, havens fugle, sten, mure og bark er de hyppigste motiver.

10. juli – 8. august 2021

Øssur Mohr

Øssur Mohr er kendt som maleren, der om og om igen maler Leirviksfjeld i dybe blå, grønne og skærende hvide farver set fra Fuglefjord,  Han bliver aldrig færdig, for hele tiden kommer nye lysglimt, og fjeldets, fjordens og himlens farver og former forvandles i en uendelighed. Mange betragter i dag fjeldet som et helt specielt Øssur Mohr kendetegn.

21. august – 19. september 2021

Albert Bertelsen

Vejles afholdte kunstner kunne være blevet 100 år. Dette markeres med denne udstilling, hvor der bl.a. vises en række ikke tidligere offentliggjorte tegninger. udstillingen arrangeres i samarbejde med samlerægteparret Birthe Henriksen og Verner Askov Pedersen.

2. oktober – 7. november 2021

Johanne Foss

Johanne Foss arbejder med såvel maleri som grafik. Hun henter sine motiver, de mange steder hun har opholdt sig – bl.a. I talien, Syrien og Tanzania.  Ofte udfører Foss farveblyantstegninger og akvareller i det fremmede, ligesom flere raderinger er ridset direkte på kobberplader,  Pladerne er siden omsat til grafiske blade, der har store koloristiske kvaliteter.

13. november  – 12. december 2021

KUNSTjulemarked 2021

Et stemningsfyldt Kunstjulemarked med et bredt udsnit af lokale og udenbys kunstnere, der udstiller med en smuk samling af keramik, grafik, foto, kunsthåndværk og billedkunst.