Lars Ravn

31.8. – 29.9. 2019

Vejle Kunstmuseum og Vejle Kunstforening samarbejder om at udstille Lars Ravns værker med to udstillinger. Udstillingerne åbnes lørdag den 31. august i Vejle Kunstforenings udstillingshus Vejle Vindmølle kl. 11 og kan ses frem til den 29. september og på Vejle Kunstmuseum Kl. 15.

I Vejle Kunstforenings lokaler i Vejle Vindmølle kan ses eksempler på Ravns kunst fra de seneste år. Disse værker er skabt i Kina, der er blevet Ravns andet hjemland. Der bliver stillet en container op ved møllen, der symboliserer kulturudvekslingen mellem Danmark og Kina. Som formand for kunstnersammenslutningen Corner har Lars Ravn været medvirkende til at genoplive kultursamarbejdet.

På Vejle Kunstmuseum kan ses et udvalg af museets omfattende samling af Ravns værker. Fokus ligger på de tidlige værker fra begyndelsen af 1980erne, bl.a. ses gennembrudsværker fra censurerede udstillinger samt værker, der var med på Tranegården og i cykelkælderen. Lars Ravn skaber til udstillingen en installation af nogle af sine allertidligste arbejder. Udstillingen kurateres af Lars Ravn og tidligere leder af kunstmuseet Nina Damsgaard samt inspektør Trine Grøne ved Vejle Kunstmuseum.