Årskalender 2022

Få overblik over udstillingskalenderen 2022.

Åbning af ny udstilling kl 11.00 - 16.00 – gratis adgang.

Vi tage forbehold for evt. ændringer.

2. februar – 6. februar
Fremvisning af
kunst til bortlodning.

12. februar – 13. marts

Jubilæumsudstilling
Tiden – lige nu

Kunstforeningen viser i anledning af sit 90-års jubilæum et øjebliksnedslag blandt vejlensiske kunstnere, der LIGE NU på forskellig vis, markerer sig i deres virkefelter og som også i deres virke rækker aktivt ud på den nationale – og internationale kunstscene. Vejle Kunstforening ønsker hermed at være med til at sætte fokus på kommunens kunstnere, at synliggøre både værker og den værdi byens kunstnere har for lokalsamfundet.

Udstillerne er claus ejnar, Britta Egebjerg, Lisbeth Ellinor, Flemming Jarle, Lene Juhler, Sarah Scheel, Daniel Svarre og Ole Aakjær

19. marts -13. april

Anders Kirkegaard

De seneste fire år, har Kirkegaard arbejdet med alterudsmykningen til Skt. Nikolai Kirke. Udstillingen rummer især udkast og forarbejder til denne store opgave, men også andre af den meget ekspressive og engagerede kunstner kan se.

23. april – 29. maj Gabriel Bødker Johnson

Gabriel Bødker Johnson

Unge Gabriel stammer fra Vejle. Det er første gang han præsenterer sig selv som kunstner, for hvordan bliver man det? Han stiller spørgsmål til de små ting i livet og interesserer sig meget for forholdet mellem mennesker. Han forsøger at sætte tanker i gang ved hjælp af ord, farver, humor og abstrakte figurer.

11. juni – 10. juli

FRA MIT VINDUE
GRAFISK VÆRKSTED VEJLE

En sanse og fabulerende tilstand – se ud og se ind. Der leges med fragmenter og subjektive oplevelser. Udstillingen er påvirket af sommerens mangfoldighed af farver og åben for tilskuerens fortolkning.

16. juli – 14. august

Nis Schmidt

I anledning af sin 90 års dag viser Nis helt nye malerier. Billederne rummer træk fra hele Nis’ motivverden, men er desuden tilsat nye farver og kompositioner.

20. august – 18. september

Karen Lisbeth Rasmussen

De seneste 15 år har Karen-Lisbeth været engageret i at udvikle nye former for mursten og murværker, som hun kalder ”Levende Murværk”. For første gang vil man på denne udstilling få et samlet og dybere indblik i hendes virke.

24. september – 23. oktober

OLE MEJLVANG HEDEAGER

Hedeagers malerier udstråler på en gang rå energi og stor inderlighed. I både form og indhold beskæftiger hans værker sig med det menneskelige grundvilkår: Foranderligheden.

5. november – 4. december

KUNSTjulemarked 2022

Et stemningsfyldt Kunstjulemarked med et bredt udsnit af lokale og udenbys kunstnere, der udstiller med en smuk samling af keramik, grafik, foto, kunsthåndværk og billedkunst.