Sidste nyt fra bestyrelsen

Nyhedsbrev til foreningens medlemmer

Kære medlem af Vejle Kunstforening

Vi håber, du er kommet vel gennem pandemien og ikke er blevet syg. Der er rigeligt med ændringer i vores levevis pgr. af coronaen.

Desværre blev Møllen igen lukket pga. pålagte restriktioner, og vi måtte derfor aflyse udstillingen med Henning Nielsen og præsentation af de værker, der skulle være udloddet (som beskrevet i tidligere meddelelse).

Men ”coronaen” er ikke sådan at spøge med og er tilmed god til at sætte dagsordenen. I 2020 måtte vi to gange udsætte generalforsamlingen, og med de nuværende ”forsamlingsbobler” er det uvist, hvornår det bliver muligt at gennemføre generalforsamling. Vi forudser, at vi skal på den anden side af påske, før Danmark atter er så åbent, at det kan lade sig gøre.

Vi planlægger nu at afholde generalforsamling for 2020 og 2021 på samme aften, ligesom også udlodningen af kunstværker vil ske denne aften. Det bliver et brag af en udlodning med mange gode værker!

Langt de fleste har allerede betalt kontingent for 2021, og vi er meget glade for den opbakning det giver til vores stækkede forening. Medlemskort 2021 vil kunne fås på generalforsamlingen, idet vi helst vil undgå den store udgift ved at sende med post. Indtil da kan 2020-kortet benyttes (fx ved køb af indramning hos ABK-rammer).

Vi har nu fået mailadresser på næsten alle medlemmer, og vil fremover så vidt muligt benytte mail – også til indkaldelse vedr. generalforsamling. De få, som ikke bruger mail, vil få brev med post.

Sidste år lykkedes det faktisk at gennemføre 6 udstillinger – af de planlagte udstillinger måtte to helt aflyses, mens to måtte lukkes før tid – pga. nedlukning af Møllen.

Vi håber at kunne vise udstillinger her i foråret, men vil naturligvis følge de til den hver tid gældende regler, og desværre har kulturarrangementer og kulturinstitutioner hidtil været blandt de sidste, der blev åbnet efter nedlukningerne.

De planlagte udstillinger i første halvår er:

27.2. – 28.3. Øssur Mohr, der viser sine nyeste værker

17.4. – 16.5. Ulla Lampe fra Horsens udstiller især maleri

29.5. – 20.6.  Henning Nielsen – gamle og nye malerier, især med motiver fra Jennum

Vi håber ovenstående planer kan realiseres, men coronaen kan komme på tværs, så hold øje med vores hjemmeside, www. Vejlekunstforening.dk

Vi ser frem til igen at kunne ses til udstillinger i Møllen og fortsat at arbejde for kunstinteressen i Vejle.

Vejle Kunstforenings bestyrelse