12. januar – 10. februar 2019[/vc_custom_heading][vc_custom_heading text_size=”fontsize-992081″ text_height=”fontheight-357766″ text_space=”” text_weight=”500″]”A Wind Rose”[/vc_custom_heading][vc_gallery el_id=”gallery-202829″ type=”carousel” random=”yes” medias=”58501″ carousel_lg=”1″ carousel_md=”1″ carousel_sm=”1″ gutter_size=”3″ media_items=”media|lightbox|original” carousel_interval=”3000″ carousel_navspeed=”400″ carousel_loop=”yes” carousel_nav=”yes” carousel_nav_mobile=”yes” carousel_nav_skin=”dark” carousel_dots=”yes” carousel_dots_mobile=”yes” carousel_dots_inside=”yes” stage_padding=”0″ single_overlay_opacity=”1″ single_text_anim=”no” single_overlay_anim=”no” single_image_anim=”no” single_padding=”2″ single_title_space=”” single_border=”yes”][vc_column_text]Vejle Kunstforening byder velkommen til årets første udstilling

”A Wind Rose” med Kirke Hundevad Meng lørdag 12. januar kl. 11

Kirke Hundevad Meng er primær Installationskunstner, som er vokset op i et kreativt og musikalsk hjem i Vejle og har taget afgangseksamen i 2015 fra Kungliga Kunsthôgskolan i Stockholm. Hun arbejder især med skulpturudtryk i en conceptuel form og har udstillet flere gange sammen med kolleger. I dag bor Kirke i København og udstillingen er hendes første separatudstilling. Hun er også kendt som Cecilie Sørensen.

I udstilling A Wind Rose skubbes ordene sammen og ind mod hinanden, og fra omridset tegner der sig sproglige grænser og udspring. I udgravningen søges der efter historien, for hende ukendte zoner, som aktiverer og zoner for genvindelse og sit eget billede af den kollektive hukommelse.

Udstillingen åbnes lørdag 12. januar kl. 11 i Vejle Kunstforenings udstillingssted Vejle Mølle Søndermarksvej 1, 7100 Vejle og kan herefter ses onsdag til søndag fra kl. 12 – 16 frem til den 10. februar.