Sommerudstilling

SÆR-udstilling i Møllen.

For første gang i Vejle Kunstforening historie kan man lørdag 24. juni kl. 11 gennemleve en udstilling bestående kun af keramik.

Fra den 25. juni og frem til den 24. juli vil Vejle Kunstforening Møllen i praksis være en kunstnerisk ambassade for 12 stærke navne fra Keramisk Forum.

Udstillingen har fået titlen: SÆR-udstilling. Det er ikke ualmindeligt i kunstens verden at arrangere særudstillinger, men i udstillingen med Keramisk Forum får begrebet nyt liv. Keramikerne har hver især udfordret temaet – ikke nødvendigvis ved at lave sær kunst / keramik, men ved at lave noget, som for den enkelte keramiker er noget særligt, anderledes eller nyt.

Ud over keramikernes tilgang til SÆR-udstilling, så er det for Vejle Kunstforening noget ganske særligt at have besøg af mange keramikere på én gang, – uden at der hænger et eneste maleri på væggene. Samtidig er udstillingen en af de første i Vejle Kunstforenings nye lokaler i Vejle Vindmølle, hvilket også medvirker til at gøre den til noget særligt.

På udstillingen kan man se alle former for keramik af Anette Filtenborg Jensen, Birgit Marie Kjær, Bibi Hansen, Kate Kanstrup Nielsen, Jytte Lysgaard, Randi Platz, Heike Jacobsen, Kirsten Holm Nielsen, Elly Pedersen, Meta Mortensen, Astrid Schmidt og Karen-Lisbeth Rasmussen.

Kunstnergruppen Keramisk Forum er et inspirations og udviklingsforum for keramikere som blev stiftet i Odense for 12 år siden.

Formålet med Keramisk Forum er at skabe et netværk for professionelle keramikere. Foreningen arrangerer fælles udstillinger samt foredrag, workshops og besøg hos andre kunstnere og kunstudstillinger. Desuden mødes foreningens medlemmer til netværksmøder for gensidig inspiration og udvikling.

Foreningen har i dag ca. 20 keramikere som medlemmer.

Keramisk Forum har tidligere udstillet på Filosoffen i Odense. Senest i oktober 2011. I august 2014 havde Keramisk Forum en udstilling på Banegården i Åbenrå, CLAYMAX 3, med 11 deltagere.

Der er fernisering på udstillingen lørdag den 25. juni kl. 11. i Vejle Kunstforenings udstillingssted Vejle Mølle Søndermarksvej 1 7100Vejle og kan ses frem til den 24. juli

Herefter vises udstillingen dagligt fra kl.12-16 undtagen mandag og tirsdag.

Der er fri entré.