Kurt Ejvind Nielsen-Rasmus Eliasen

18. januar - 23. februar 2020

Refleksion i mørke, lys i glimt

Med fernisering lørdag d.18. januar kl.11 med den Vejle-baserede billedkunstner Kurt Ejvind Nielsen og keramiker Rasmus Eliassen, byder Vejle Kunstforening velkommen til et nyt og mangefarvet udstillingsprogram 2020.

Kurt Ejvind Nielsen udforsker og eksperimenterer med maleriet, med farven og kniven/spartlen og penslen, med tegningen på papiret, med oliekridt og kul. Ud over at male og tegne på forskellige materialer finder han motiverne på sin vej gennem livet, for fødderne, i øjenhøjde eller fra sindets dyb. Erindringen rummer mange historier, og han fortolker dem, så de får en almen interesse. Det er ofte enkeltstående billeder, men kan også indgå i en serie og læses som en helhed.

Rasmus Eliasens krukker og vaser er drejede og de står skarpe og stringente mens leret endnu er vådt på drejeskiven. Herfra starter projektet med at give krukken et levende, sanseligt og personligt udtryk. Han arbejder impulsivt og forventningsfuldt i dialog med leret, om potentialet i den enkelte krukke, er modtagelig for tilfældig opstået strukturer i leret eller overraskelser i glasuren, men han arbejder samtidig målrettet med en specifik ide.

Der er fernisering på udstillingen lørdag den 18. januar kl. 11. i Vejle Kunstforenings udstillingssted Vejle Mølle Søndermarksvej 1, 7100 Vejle.

Herefter vises udstillingen onsdag til søndag fra kl. 12 – 16 frem til og med den 23. februar.